Kauno bendruomenių centrų asociacija

Diskusija apie Kauno viešąjį transportą

Šiandien Kaune Vytauto Didžiojo universitete įvyko trečioji diskusija apie Kauno viešąjį transportą, jo problemas ir vizijas. Ši diskusija yra viena iš Kauno darnaus judumo plano dalių.
Kauno darnaus judumo planas turi būti paruoštas 2018 metais, Į diskusiją gausiai susirinkę kauniečiai parodė, kad ši problema ypač aktuali ir sukelia daug prieštaringų nuomonių.

Pirmiausiai buvo pristatyti rugsėjo - spalio mėn. vykusios gyventojų apklausos rezultatai. Apklausoje paaiškėjo, kad 40 proc. kauniečiai naudojasi viešuoju transportu ir vertina jį 7 balais. Apklausos organizatorių nuomone, iš esmės visi transportu patenkinti?!
Tačiau gyvenimas parodė, o nesibaigiantys skundai Kauno savivaldybei įrodo, kad žmonės yra nepatenkinti viešuoju transportu ir jo kokybe, nuolatiniu maršrutų keitimu, maršrutų sumažinimu, pakilusiomis kainomis ir pablogėjusiu susisiekimu iš Kauno pakraščių su centru, vakarais ir savaitgaliais, nepatogiais persėdimais, vėlavimu į darbą, nepatogumais autobusuose ir troleibusuose, pačių sustojimų stotelėmis, prasta ir vėluojančia informacija.

Labiausiai suglumino tai, kad buvo apklausta šiek tiek daugiau kaip 1000 gyventojų, o tai nėra nė 0.01 procento Kauno gyventojų ir, kai kurių kauniečių nuomone, visiškai neatspindi realios padėties.
Diskusijos dalyviai buvo suskirstyti į 5 grupes ir grupėse diskutavo apie viešojo transporto maršrutus, pasiekiamumą mieste ir priemiesčiuose, autobusų parką ir naujas transporto rūšis, bilietus (kainą) ir informvimo sistemą, viešojo transporto įvaizdį ir sąveiką su kitu transportu, eismo organizavimą, viešojo transporto prioritetą mieste.

Grupės buvo sekančios: kai viešuoju transportu naudojiesi kasdien po kleis kartus, kai juo naudojamasi kelis kartus per savaitę, kelis kartus per mėnesį, naudojasi labai retai ir visai nesinaudoja.

Diskusijos vyko labai aštriai, buvo išsakyta daug kritikos Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriui ir autobusų parkui (jos ypač daug išsakė dažniausiai besinaudojantys viešuoju transportu), pateikta įdomių ir objektyvių pasiūlymų. Džiugu, kad diskusijose dalyvavo daug jaunimo, kuris taip pat negailėjo ir kritikos, ir pasiūlymų.

Tačiau beveik visos grupės, nežiūrint kaip dažnai naudojasi arba ne viešuoju transportu, pabrėžė, kad naudotis Kauno transportu paskatintu maršrutų dažnumas, lankstumas ir susisiekimas su priemiesčiais, mažesnės bilietų kainos, greitasis transportas, šiuolaikinių elektroninių sistemų ir bilietų įsigijimo, pratęsimo programėlės, patrauklus ir efektyvus atnaujintas miesto autobusų parkas, pritaikytas ir sveikiems ir neįgaliems.

Atliktos aplklausos duomenys pažadėta, kad bus paskelbti kaunas.lt ir Kauno autobusų parko tinklapyje.

Lauksime.

Plano rengimo pagrindas – Darnaus judumo mieste planų rengimo gairės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. kovo 13 d. įsakymu „Dėl darnaus judumo mieste planų rengimo gairių patvirtinimo“ Nr. 3-108 (1.5 E) (toliau – Gairės); Kauno miesto savivaldybės 2013-2020 metų strateginis plėtros planas, patvirtintas Kauno miesto savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 2 d. sprendimu Nr. T-127.

Finansavimas. Plano rengimas finansuojamas iš Europos Sąjungos 2014–2020 metų struktūrinių fondų lėšų.

Rengėjai. Planą rengia jungtinė komanda – ROM Transportation Engineering Ltd., UAB „Civitta“, VGTU Teritorijų planavimo institutas ir MB „Pupa – strateginė urbanistika“.

Plano rengimo laikotarpis: 2017–2018 metai. Plano rengimo metu yra organizuojami vieši susitikimai, kurių tikslas į plano rengimą įtraukti ir informuoti visuomenę.

2017-11-29

Visos naujienos

© 2011-2018 KBCA. Visos teisės saugomos
Programinis sprendimas: WebTemple